Zmiany w App Store – czy będą korzystne dla użytkowników?

Standard

apple-iphone

Apple opublikował niedawno informacje o nadchodzących zmianach w App Store. Dotyczyć one będą nowego systemu płatności, który spowoduje np. pojawianie się większej ilości reklam. Jeśli w przypadku użytkowników może to nie być zbyt dobra informacja, tak w kwestii deweloperów już tak, otrzymają oni bowiem więcej pieniędzy. Odpowiednio oznaczone reklamy mają pojawiać się u użytkowników w wieku powyżej 13 lat. Obiecują, że reklamy ominą sekcję polecanych aplikacji.

A jak do tej pory wyglądał cały mechanizm rozliczeń w App Store? Jednorazowo opłacone aplikacje otrzymywały dostęp do bezpłatnych aktualizacji. Powodowało to wiele problemów, które wymagały dużego nakładu pracy ze strony programistów, generując dodatkowe koszty. Postanowiono zmieć system płatności na bardziej dogodny dla obu stron. Modyfikacja umożliwi zakup abonamentu (miesięczny, dwumiesięczny, kwartalny, półroczny lub roczny), co spowoduje stały przepływ gotówki.

Zmiany usatysfakcjonują także użytkowników. Dotychczas twórcy aplikacji nie mieli możliwości pobrania opłaty za jej nowszą wersję, mogli jedynie udostępniać aktualizacje bezpłatnie lub zrezygnować z jej tworzenia. Nowe wprowadzenie aplikacji nie zawsze było dobrym wyjściem, gdyż często spotykało się z krytyką użytkowników. Nowością będzie wprowadzenie dodatkowych opcji takich jak możliwość zmiany kwoty abonamentu, udostępnianie darmowych wersji próbnych, czy zależność cen od lokalizacji. Kolejną zaletą jest szybsze wprowadzanie nowych produktów do sklepu po zgłoszeniu jej przez producenta, gdzie wcześniej czekano nawet kilka tygodni.

Jak w praktyce zostaną odebrane powyższe zmiany? Zobaczymy już niebawem. Jednak z punktu widzenia użytkowników suma wszystkich korzystnych modyfikacji wychodzi na plus.

Źródło: The Verge

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *