Jak samemu skonfigurować telefon?

Standard

Uruchom Internet i MMS-y w kilka chwil!

 
Zanim zaczniesz korzystać z Internetu i MMS-ów na smartfonie, musisz skonfigurować telefon. Nie musisz jednak się martwić – to  bardzo proste!

Czym jest konfiguracja telefonu i jak ją wykonać?

Mówiąc krótko: konfiguracja polega na wskazaniu telefonowi punktów dostępu (tzw. APN-ów), przez które ma się łączyć z usługami Internetu i MMS.

W większości telefonów konfigurację można wykonać automatycznie. Kiedy aktywujesz numer w Premium Mobile, zostanie wysłany do ciebie SMS aktywacyjny. Otwórz go i wykonaj zawarte w nim instrukcje, aby zainstalować konfiguracyjny pakiet danych – i gotowe.

Jeżeli z jakiegoś powodu nie dostaniesz wiadomości konfiguracyjnej, wyślij darmowy SMS pod numer 8090, aby ją otrzymać. Jeśli chcesz aktywować Internet, napisz SMS o treści „INTERNET”. W przypadku MMS-ów – o treści „MMS”.

Co zrobić, jeśli automatyczna konfiguracja nie działa?

Niektóre modele telefonów, zwłaszcza starsze, wymagają ręcznej konfiguracji. Na szczęście ona również nie jest trudna. Wystarczy wpisać kilka informacji w menu ustawień komórki. Same informacje, jak i miejsce ich wpisywania, mogą jednak różnić się w zależności od systemu operacyjnego twojego telefonu.

Masz iPhone, czyli telefon z systemem iOS? Wejdź w Menu, następnie w Ustawienia i Sieć komórkową. Wybierz Opcje danych komórkowych, następnie Sieć komórkową danych. Zobaczysz pola do edycji. Przepisz do nich dane zgodnie z instrukcją, którą znajdziesz na stronie https://premiummobile.pl/konfiguracja-telefonu/.

Masz telefon z systemem Android? Wejdź w Menu, a następnie w Ustawienia. Wybierz zakładkę Sieci zwykłe i bezprzewodowe. Naciśnij Więcej i wybierz Sieci komórkowe. Zaznacz pole Komórkowy transfer danych, po czym wejdź w Nazwy punktów dostępowych. Kliknij Menu, następnie Nowa nazwa APN. Przepisz informacje, które znajdziesz na stronie https://premiummobile.pl/konfiguracja-telefonu/

Masz telefon z systemem Windows Phone? Wejdź w Menu, następnie w Ustawienia i wybierz Punkt dostępu. Kliknij Dodaj. Zobaczysz menu z miejscami na dane punktów dostępu dla Internetu i MMS. Wpisz tam informacje zgodnie z instrukcjami, które znajdziesz na stronie https://premiummobile.pl/konfiguracja-telefonu/.

Może się zdarzyć, że w twojej wersji systemu Windows Phone w menu Ustawienia nie będzie opcji Punkt dostępu. W takim przypadku wejdź do menu Ustawienia sieciowe, tam wybierz Punkt dostępu i kliknij „plus”, aby dodać nowy.

Dlaczego Internet nie działa po skonfigurowaniu?

Jeżeli wykonałeś konfigurację, a Internet lub MMS wciąż nie działa, upewnij się, że nie zrobiłeś żadnej literówki, wpisując dane. To przyczyna dużej części problemów z brakiem dostępu do usług. Jeżeli to nie rozwiązuje problemu, skontaktuj się z nami pod numerem +48 222 300 999 albo +48 722 792 999. Razem poprawnie skonfigurujemy twój telefon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *